Monday 2 June 2014

Its never her fault. ( the girl that I once loved )

Hello bloggers, semenjak aku post part 3 ni ramai yang bagi comment positive, yang menyokong aku, yang nak couple dengan aku (bangga jap :p). Yang aku tak suka bila ada orang kutuk si "fiqa" tu. Sekarang aku nak cerita kenapa sebenarnya kitorang clash. Sebenarnya its never her fault. Korang jangan pandang dia macam dia tu orang jahat, Sebelum ni korang dengar the good side of me kan ? Sekarang aku nak cakap the bad side of me. Some of you people sure dont like it but kisah apa kan ? Asalkan korang takde la nak salahkan si fiqa tu. Okay lets start.


  When i grew up, i never knew what is "love" is. Dulu aku couple just suka suka je. Just untuk tukar status kat facebook "in a relationship with" yang lebih dikenali sebagai fake relay. Disebabkan fake relay, aku memang tak amik tau la pasal pasangan aku. Mesej pun kadang2 je sebab aku ni jenis yang kurang nak bergaul dgan org sgt sebenarnya.

  Everything has changed when "fiqa" walk in my life. Serious weih, perangai aku yang dulunya teruk terus berubah. She make me change to be a better man and im greatful for it. Dalam diam, ada satu perangai buruk yang aku mula kuasai diri aku ni. Korang tak tak bile korang ada gf/bf yang cantik/handsome mesti korang ada rasa "insecure" bila dia mereka cakap dengan orang lain. Walaupun mereka cuma berkawan, otak kita akan manupulasikan fikiran tu jadi sesuatu yang buruk. otak kita akan mula pikir negative. Mesti korang tau ayat ni kan ----> "aku jealous sebab aku sayang kau" ? Okay ayat tu sebenarnya boleh buat hubungan korang retak. Kenapa ? sebab kalau kau sayang dia, kau tak kan jealous atau pikir negative pasal dia. Kau akan slealu support dia dan yang paling penting KAU AKAN PERCAYAKAN DIA ! . Tak kisah korang sweet macam mana pun, kalau takde kepercayaan memang hubungan korang tak kan tahan lama. nak bukti ? Amik la kisah cinta aku tu sebagai bukti. Aku percayakan ayat "jealous sebab sayang" tapi ayat tu jugak yang dah retakkan hubungan aku.

 Back to story, aku mula nak tanya semua benda yg dia buat atau nak buat. Mana dia nak pergi, dengan siapa dia nak keluar. Kalau tengok dari perspektif aku time, aku just nak berjaga jaga. kalau tgk dari perspektif sekarang setelah aku break up dengan dia baru aku paham. Benda tu annoying as shit. Aku lagi banyak tanya soalan yang merepek kat dia dari cuba pikat hati dia. Aku selalu buat dia naik angin sebab aku selalu akan tanya benda yang aku dah tau. Aku mula tuduh dia macam macam. Sebab apa ? Sebab aku mula rassa "insecure". Aku cintakan dia tapi mula hilang kepercayaan dengan dia. Setiap lelaki yang dia bercakap aku mesti rasa nak naik angin. Padahal diorang cuma kawan kelas je pun. Aku yang melebih lebih. Setiap minggu mesti kitorang gaduh sebab perangai aku "tidak percayakan dia"

  Dari hari ke hari, minggu ke minggu...aku dapat rasakan fiqa semakin fedup dengan perangai aku. Time tu aku tak tau lagi istilah "pikat walaupun dah couple" jadi aku pun biarkan je. Aku tak selalu pikat hati dia, tapi aku selalu sakitkan hati dia. Perempuan mana yang nak dengan lelaki yang selalu sakitkan hati dia kan? Tipu la kalau ada perempuan yang suka. Start dari tu, hubungan kitorang tak macam dulu dah. Aku tau dia lagi happy time aku tengah pikat dia dari time lepas couple dengan dia. Jadi kitorang pun pilih untuk break up tapi still jadi kawan. Mesti korang pelik kan kenapa aku cakap kat part 3 tu yang kitorang tak bertegur langsung kan ? Okay sebabnya aku tak mampu nak tegur dia sebab benda tu buat aku sakit hati. Buat aku rasa menyesal kerana tidak percayakan dia. Buat aku rasa diri aku ni bodoh. Iyer memang aku selalu rindukan dia. Rindukan suara dia. Rindukan senyumaan dia. Tapi aku pilih untuk tidak bertegur dengan dia supaya dia boleh hidup dengan bahagia dan aku boleh hidup tanpa rasa sakit hati sebab kalau aku still bertegur dengan dia, aku takut nanti aku akan paksa dia untuk terima aku balik. kadang2 dia tegur aku pun, aku akan bagi alasan yang aku busy. Aku buat semuanya supaya aku dapat lupakan pasal dia. tapi aku still tak berjaya. I know i will one day.

So kepada yang cakap fiqa tu jahat la curang la tolong la tarik balik apa yang korang cakap ye. Semuanya salah aku sendiri. Aku yang teruk kan keadaan dan aku dah insaf. Sekarang aku dah tau apa yang perlu di buat dan apa yg tidak boleh dibuat. Harap korang boleh amik cerita aku ni sebagai panduan atau tips untuk hubungan korang.

Again, i just want to say, its never her fault.

See you when i see you. Bye Bye.

3 comments:

  1. Hello. Sy btul2 terkilan dgn ksah kmu. Sy cuma nk nasihatkn kmu, sbaik2nya jgn cba mngelak dn trus bdiam dgn dy. Sbab dy msih ada prsaan dgn kmu. Bla kmu mngelak pcya lah hati dy akan tmbah mnangs. Cuma buat hati dy btnang. Mmg kta mnusia slalu x lari buat slah. Kena2 ada phak yg jdikn dy pnyebab kmu clash, dy x tlalu kuat tk bdpan smua tu. protect her. sbab hati prmpuan ni lmbut. tp bla dh kras mcm batu, ssah sgt nak lmbut. i'm sorry sbab komen bgni. ni cma pndapat sy :D pnglman tu buat kta jd lbih mtang kn. wish u luck!

    ReplyDelete
  2. BILE NK PUBLISH YG BRU TU!!!!, MENYESAL AK CARIK BALIK BLOGSPOT KO, Zzzzz

    ReplyDelete
  3. In relationship it always be both fault just because it's difficult to get both partner trust & responsibilities. Forget the past do the best for now & future :)

    ReplyDelete