Sunday 1 June 2014

A girl that I once loved - Part 2

Hello bloggers. Disebabkan permintaan yg banyak dari followers twitter untuk buat sambungan "A girl that I once loved" jadi terima la sambungan nya.
Nak tau apa fiqa balas kat facebook lepas dia baca mesej yg ali hantar guna facebook aku ?
Dia balas-

Fiqa: "what ? U love me ? Hehehe"

Aku: "yupp...heeee" ( sebenarnya aku dah goyang habis time tu)

Fiqa: "ish22...hehe"

Aku: "kenapa?" (Dalam hati aku pikir dia ni gila je apa gelak2 time mcm ni)

Fiqa: "terharu :) "

Aku: " terharu je ?" ( betul betul dah semakin nervous dah..kalau dia ckp I love you kat aku, aku nak ckp apa ? ali yg hantar kot mesej tu)

Fiqa: "jom buat fb  relationship ? "

Aku: "seriousssss ? :O "

Fiqa: "jom, kita bagi gempak sikit kat timeline"

Aku terus rasa bersalah dan nervous dah time tu. Aku tak nak mainkan perasaan dia. So korang tau aku ckp apa kat dia lepas tu ?

Aku: " weihh, sorry..tadi ali yang guna facebook I..dia yg hantar chat I love you tu bukan I"

Fiqa: "haaaaaaa ? Hermmm"

Aku: "tapi mmg betul pun apa yg dia tulis tu" (time tu aku dah start suka kat dia balik, jadi aku cuba la pikat dia)

Fiqa: "dah dah, you kerja je ?"

Aku: "tukar topik pulak -.-"

Fiqa: "love sebagai kawan loo"


Start dari situ, kitorang jadi semakin rapat dah. Walaupun dia tau bukan aku yg hantar mesej "I love you" tu kat dia. Ali tu mcm org tengah untuk aku. Dia la yg buka kan pintu untuk aku masuk. Haha.
Dari facebook chat, ke mesej, ke call, ke webcam...kitorang ni macam dah jadi official couple padahal still kawan lagi. Then satu hari tu, dia mesej aku kat facebook.

Fiqa: "you betul suka kan I ke ? Ke you main main je ?"

Aku: "yup :) "

Fiqa: " tapi I dah ada bf tau"

Aku: " haaa ? Serious ?" ( sumpah time tu aku rasa mcm nak bunuh diri. Punya la lama kita bergaul mcm couple then tiba2 dia ckp mcm tu)

Fiqa: "yup, tapi dia selalu busy. Tak pernah nak call I. Tak pernah amik tau pasal I. Tak mcm you"

Aku: "ohhh...bagus la"


At that point aku rasa macam nak give up je. Then tiba tiba dia tanya aku satu soalan ni. 

Fiqa: "you wanna be my boyfriend?"


Aku terus tak tau nak cakap apa. Hati aku tengah berdegup dengan kencang. Otak aku dah tak boleh pikir betul. The aku pun jawab.


Aku: "ermmm, xtau la"

Fiqa: "dah3...tak payah pikir banyak"

Aku: "okay"

Fiqa: "I pun tak tau bila I akan jumpa lelaki yg betul2 cintakan I"

Aku: "hope you find that guy sooon :) "

Dalam hati aku dah rasa kecewa habis. Serious weih and guess what ? Dia ckp aku ni bff dia weih. Cuba bayangkan dari crush jadi bff. Pedih weih pedih. Tapi yang bagusnya, aku belajar banyak benda pasal dia. Aku dapat tau apa yg dia suka, apa yg dia tak suka.

As times goes by, aku pun jarang chat dengan dia dah sebab fokus pada kerja. Yang si fiqa pun dah busy masuk kolej. Then satu hari tu kebetulan dia mesej aku. Tanya pasal aku sihat ke tak dan mcm mana hidup aku. Sembang punya sembang dia cerita pasal bf lama dia tu. Dia ckp dah break up dgan laki tu sebab laki tu main kayu tiga. Cerita punya cerita then dia ckp pasal dia dah ada bf baru. Budak kolej dia. Aku pun tak terasa sgt la bila dia ckp mcm tu. Aku just ckp congrats je. Tu je yg aku mampu.

Then again, complete silence untuk beberapa bulan. Dia busy dengan bf baru dan kolej life dan aku busy dengan kerja aku sbb aku dinaikkan pangkat. So time tu memang duit aku banyak. Baru 19 tahun kan. Mana ada commitment lagi. Bila dpt gaji je, mesti PARTYYYY ! One night, aku dgan ali cadang nak over night. Kitorang pun punya la enjoy pergi sana sini then tiba2 aku teringat pasal si fiqa ni. Aku nak ajak dia lepak. Aku pun terus mesej dia tanya mana dia. Bila fone aku berbunyi je aku terus bukak mesej. Dia ckp dia ada kat ampang. Dia suruh jumpa kat kedai mamak.Time tu kebetulan aku mmg ada kat area KL. Macam dijodohkan je untuk berjumpa.

Aku dengan ali tanpa buang masa terus gerak pergi ampang. Bila aku parking kereta then jalan pergi mamak tu, aku nampak seorang bidadari yang cantik gila berdiri sambil melambai lambai kat aku. Rupa rupanya tu la fiqa. Aku ingat lagi dia pakai blue dress, rantai besar dengan jeans hitam. Time tu la aku rasa mcm love in first sight. Walaupun aku pernah jumpa dia dulu, pernah webcam dgan dia tapi aku tak tau kenapa aku boleh jatuh cinta 100% dengan dia that instant.
Lepas aku tegur dia je aku nampak sorang lelaki ni bangun dan hulur tangan nak salam aku. Then aku baru sedar lelaki tu adalah bf si fiqa tu. Aku rasa mcm diangkat tinggi tinggi then dihentam terus kebawah. Time semua tgh berbual, aku diam je. Aku pandang si fiqa je memanjang. Mata aku tak boleh nak ke tempat lain dah. Punya la frust aku sbb tak amik peluang yang ada dulu. yang aku paling tak sangka dulu aku cuma ada crush dengan dia, tiba tiba boleh tukar jadi rasa cinta dalam beberapa saat je.
Lepas dah lepak tu, masing2 pun balik. Aku dalam kereta membebel kat ali pasal fiqa tu. Aku tanya ali mcm mana fiqa boleh jadi semakin cun.

agak agak korang la, kalau korang dah betul2 jatuh cinta dengan seseorang tu..korang akan berjuang tak untuk dapatkan dia ? Mesti berjuang kan ? Nak tau something ? Aku pun berjuang. Firat time aku berjuang dengan segala jiwa raga aku weih untuk dapatkan dia. Nak tau mcm mana ? Follow dan tunggu aku sambung kat post lain. Aku nak tidur dah sekarang. Dah pukul 5.50 pagi. Aku berjaga punya lama just utk siapkan post ni utk korang. Kalau korang tgh baca post ni, silakan share dgan org lain sebab aku tak kan post kat twitter aku dulu. Biar followers aku yg dpt update terbaru dulu.


See you when I see you. Bye Bye.

p/s: sorry kalau ayat berterabur. Aku mengantuk kot -,-





3 comments:

  1. Hahahahahaha mcm kelakar je . Kenapa lah dulu tak grab je peluang yg ada dpn mata ?

    ReplyDelete
  2. pergh. mendalamm.. haaha >_< kelakor~ waiting for the next updates ^_^

    ReplyDelete
  3. Speechless aku haha.Cara kau describe dia lol

    ReplyDelete