Sunday 1 June 2014

A girl that I once loved - Part 3

Hello bloggers, fuhh thanks la sebab ramai yang support ! haha terharu i tauu :p and to the haters...kisah pulak aku ? Okay jom sambung perjalanan aku untuk memikat si fiqa pulak. Sebelum tu aku nak bagi amaran. Post aku hari ni berterabur sikit. Aku tak boleh susun ayat dengan betul sebab otak aku tengah beku dan aku rasa mengantuk. (typo pun rasanya banyak kot :p) jadi korang pandai pandai la pahamkan je.

Sejak hari yang aku jumpa fiqa kat ampang tu, serious aku dah jatuh cinta. Aku dah start meroyan pasal dia. Dah start mimpi pasal dia. Dah start rindukan dia gila gila. Dan yang paling lawak sekali, aku mula nak jelaous bila tengok lelaki lain rapat dengan dia. Lagi lagi bila aku stalk facebook dia, bf dia akan tag gambar mereka berdua. Serious sakit hati giler cadbury dowh !Tapi aku ni jenis yang positive thinker. Aku mula la mengatur permainan untuk pikat dia.

Okay so what did i do ? Aku start dengan benda simple dulu. Aku start amik berat pasal dia macam dia tu gf aku sendiri. Aku start keep in touch dengan dia balik. Selalu chat, webcam dan aku akan guna kan apa saja technology untuk sentiasa bersama dengan dia. Macam annoying kan ? Aku tak kisah pun kalau annoying ke apa time tu. Serious. Yang penting untuk aku always be in her life and dont let her forget you. Benda tu paling penting kalau kau nak pikat someone. Sebab apa ? Bila kau selalu hadir kat hidup dia, dia tak kan lupakan kau. Eventually, dia pun akan start pikir pasal kau. Dan yang paling lawak nya, kadang2 kalau aku tengah webcam dengan dia, bf dia pun akan join :3  tapi kisah apa aku kan ? haha Step one done !

Step 2, aku selalu bagi dia surprise. Kebanyakan perempuan suka kalau lelaki bagi dia hadiah atau kejutan untuk dia. (Fiqa yang ckp la, aku ikot je la). Aku suka belikan dia macam macam. Apa apa yang aku boleh bagi dia untuk ingat tentang aku, aku terus beli. Korang percaya tak kalau aku cakap, everyday aku cuba dapatkan masa untuk travel dari selangor( taknak ckp are mana)  ke bangi just untuk jumpa dia ? Serious aku cakap, jauh gila dowh perjalanan. Everyday isi minyak pun dah berapa dah tapi aku tak kisah pun. Sebab utk aku time tu adalah untuk masa untuk aku tunjuk yang aku setia mencintai dia, (cewahhh) Setiap kali aku pergi sana mesti aku bawak something untuk bagi dia. Setiap kali aku bawak dia keluar pun mesti belikan dia something. fiqa kadang2 marah aku jugak sbb banyak habiskan duit aku kat dia. Tapi semuanya ikhlas aku belikan untuk dia. Cara terbaik la kalau betul2 nak someone tu rasa terharu ialah beli something yg special then masuk kan kat dalam beg dia tanpa dia tau. Then bila dia balik bukak beg je, confirm dia akan rasa terharu gila sbb bagi surprise mcm tu. Aku selalu buat macam tu kot. Kadang2 aku beli coklat fav dia then senyap2 masuk kan dlm beg dia. Tapi ada satu hadiah aku masuk kan dlm beg dia yg buatkan dia menagis. Aku cerita apa yg jadi. Time tu aku bawak dia keluar makan kat kajang club mewah. Lepas dah habis makan tu, kitorang pun nak balik sbb kitorang kat situ dah 3 jam lebih. Lenguh bontot nak duduk je kat situ. haha. Kebetulan kat luar club tu ada jual barang2 collectable la mcm teddy bear, bunga, rantai dan macam macam. Then aku perasan dia sentuh satu teddy bear ni then dia ckp "Comel kan teddy bear ni?" Then aku pun tanya la dia "nak ke ?" then dia terus marah aku..dia ckp aku tak perlu nak habis kan duit semua utk dia sbb aku sebenarnya dah banyak belikan teddy bear untuk dia. Then aku pun buat bodoh la dan suruh dia masuk kereta dulu. Aku bagi alasan yg aku nak pergi tandas. Bila dia dah MIA je aku terus pergi balik kedai tu dan belikan teddy bear yang ditulis "i love you". Sebelum ni  aku selalu belikan teddy bear kosong je yg takde tulis apa apa. Punya la susah aku nak bwk teddy bear tu masuk kereta tanpa dia perasaan, then aku decide untuk suruh dia pergi belikan air untuk aku kat dalam kedai tu balik. Sebaik dia keluar kereta je aku terus capai beg dia dan masukkan teddy bear tu dlm beg dia. Dah settle semua, aku pun hantar dia balik hostel. And guess what ? Lepas 30 minit phone aku berbunyi. Bila aku tengok fiqa yang tengah call aku. Time tu aku dah terkejut beruk dah. Ingatkan dia nak marah aku. Bila aku answer call je aku dengar suara dia. Macam sedih + terkejut + mcm tgh nagis. Aku pun tanya la

Aku: "kenapa call ?"

Fiqa: "You ada letak apa2 kat dalam beg i tak ?" ( dengan suara sayu)

Aku: "ermmmmm, kenapa ?"

fiqa: " i tanya kan ? you pergi beli ke teddy bear tu dan masukkan dlm beg i ?"

Aku: "aah"

Then aku terus boleh dengar fiqa menagis. Aku dah mula cuak dah. Aku mula berfikir, ada benda yang aku buat salah ? dia tak suka ke teddy bear tu ? Teddy bear tu hidup ke ? macam macam aku fikir oii...haha..sampai la dia balas

fiqa: "takde lelaki yang pernah buat macam ni untuk i, hanya you je. You selalu pandai nak amik hati i" (dengan suara menagis)

Aku: "_________________________" (complete silence seketika, aku tak tau nak cakapa apa)

Fiqa: "are you there ?"

Aku: : "yes, yes...i am here"

Fiqa: "i just wanna say, thanks for everything. Thanks for always being there for me"

Aku: "welcome" (sambil tersenyum panjang lebar)


Aku tak sangka takde lelaki yang pernah buat macam tu kat dia. Nampak sgt aku yang guna cara paling susah utk pikat dia :3 tapi tak kisah, semuanya berbaloi !

Then one fine day, i got to know that dia dengan bf dia dah clash for some reason. Serious that time i was the happiest guy in the world. Terus aku dapat idea untuk propose dia jadi GF aku. EXITED gila kot ! Then aku mula la untuk propose dengan dia guna banyak cara. Semuanya kena reject ! Sumpah aku sedih gila. Alasan dia, "i tak nak couple2 dulu, i nak berkawan, i susah nak percayakan cinta sekarang ni sebab cinta telah menjatuhkan saya banyak kali" Aku pun tak dengar cakap dia, aku still propose jugak setiap kali aku ada chance. Cuba bayangkan, aku sampai nak call satu panggung wayang ni untuk letak advertisement " Will you be my girlfriend" kat scree panggung tu sebelum movie start ? Tapi benda tu tak menjadi bila ali halang aku. Dia tak nak aku memalukan diri sendiri dan memalukan fiqa. Jadi aku pun terpaksa batalkan plan aku. haha. Jangan ingat aku ada satu plan je. Bila plan aku tu dibatalkan aku buat plan lain. Nak tau apa plan aku ?




Tadaaaaaaaaaaaaaaa...aku buat custom made cupcakes macam gambar tu. Concept yg sama tapi cupcake yg berbeza. Gambar cupcake tu aku still ada tapi malas nak cari hard disk aku .



Bila aku bagi je cup cakes tu dia pun menagis lagi sekali, but still dia reject aku. sakit hati dowh..aku dah guna kan semua idea paling bernas aku untuk pikat si fiqa ni tapi satu pun tak berjaya. Aku pun tak tau kenapa. 

pejam celik pejam celik dah 1 tahun lebih aku cuba nak pikat dia. Sampai la one day something yg aku tak sangka berlaku. Fiqa tiba tiba call aku dan cakap "I DO" !!!!! Aku ingat lagi tarikh dia. its was on 5th april, 12++ am. Aku tak mampu nak cakap apa apa time tu. Aku cuma terdiam dan cuba cubit tangan aku untuk test sama ada benda ni mimpi atau apa. ( sebab aku banyak kali pernah mimpi pasal dia dengan aku) That time was the time memories was made. Aku tak kan lupakan tarikh tu ! Sebab fiqa, orang yang selalu reject aku untuk satu tahun lebih telah menerima aku untuk dijadikan teman lelakinya. 


Dari hari ke hari, bulan ke bulan akhirnya tiba saat yang aku paling tak suka. The break up. Aku tak nak bagitau sebab apa kita break up, tapi benda tu betul2 telah buat aku jatuh. Aku still sayang dia sampai sekarang, tapi apa boleh buat kan. Kitorang pun dah jarang bertegur dah. Aku tengok dia happy dengan orang lain. Aku pulak tengah terseksa sorang sorang. Aku tak cukup bagus untuk dia sebab aku tak pikat hati dia selalu dah lepas kitorang couple. Then only i know, walaupun dah couple, diwajibkan untuk still memikat hati pasangaan anda supaya rasa cinta dan sayang itu tidak akan pudar. Walaupun kitorang tak contact each other dah, aku still kerap stalk dia kat laman social. 


           -THE END-



Itu je la yang aku mampu tulis untuk hari ini. Sorry kalau korang pening baca post hari ni sebab aku mengantuk gila + otak dah beku + moody sebab kena ingat semuanya kembali. Aku rasa banyak ayat aku tunggang langgan dan banyak typo. Maaf diminta lagi sekali.

See you when i see you. Bye Bye.


p/s: dear ______, if you are reading this, i just want to say that i miss you. I miss us. 




7 comments:

  1. quite sad ending...but..you should be greatful..Allah love you more...she just not your fate..cheer up... :) luahkan mcm ni is a good things..once you are ready to share something like this with others, yeahh...maybe its mean you are ready for a new chapter in your life...keep it up bro..carving to read more lke others too... :)

    ReplyDelete
  2. nice story,,, anyway be tough!

    ReplyDelete
  3. We're in the same shoes. Walaupun tak keep in touch lagi, selalu je stalk dia. Pasti ada hikmah di sebalik semua ni. Keep strong, bro. Always remember that Allah is the best planner :)

    ReplyDelete
  4. quite sad ending T.T but, seperti biasa bunga bukan sekuntum :)

    ReplyDelete