Saturday 31 May 2014

A girl that I once loved - Part 1

Hello bloggers. Hari ni aku nak cakap pasal something yang betul betul sensitive bagi aku. Its about the girl that I loved before.
Aku ni dilahirkan sebagai org yg "pemalu". Yes, "pemalu". Mesti tak percayakan ? Dari dulu lagi aku mmg susah nak bergaul dengan orang. Lagi lagi orang yang aku tak kenal. Setiap kali bila ada orang baru ckp dengan aku je mesti aku mengagap nak menjawab. Disebabkan aku ni pemalu, aku memang takde banyak kawan perempuan. Memang aku tak berani langsung nak cakap dengan perempuan dulu. Lagi lagi dengan perempuan yang macam cantik je macam comel je. Dulu kalau aku ckp dengan perempuan pun mesti aku tak kan pandang muka dia sebab malu punya pasal. Okay tu semua dulu punya hal la. Sekarang aku dah "okay sikit". Haha.
Balik kepada tajuk aku tu, the girl that I loved before. Aku mengaku la, aku dulu tak percayakan cinta. dulu dulu aku couple just untuk mengisi masa lapang yg lebih dikenali sebagai "cinta monyet" . Semuanya berubah bila aku berjumpa dengan satu perempuan ni. Kita panggil dia fiqa (bukan nama betul). Fiqa ni sebenarnya budak yg baru pindah ke sekolah aku time form 4 rasanya. First time aku jumpa dia bila dia duduk dalam pejabat untuk daftar nama. Bila aku pandang je dia , fuhhhh...rasa macam aku dah lupakan segalanya dan hanya fokus pada dia. Punya la cantik weih....aku pun tak berani nak tegur dia sbb cantik sgt..maklum la aku ni bukannya kacak sgt pun. Lama-lama kita pun just kenal kenal biasa je sbb aku ada add dia kat facebook. Lepas tu tak bertegur langsung dah dan aku rasa aku dah takde feeling kot kat dia.
Lepas habis form 5, semuanya berpecah. Ada yg balik kampung, ada yang berkerja.  Aku dengan sorang member baik aku ali (bukan nama sebenar)  berkerja je la. Kitorang kerja kat kedai kedai luar carrefour. Aku kerja kedai Pc dia kerja kedai makan ayah dia. Disebabkan kitorang ni kerja bawah satu bumbung, kita selalu lepak sama2. Punya la havoc weih..kitorang la yg paling bising kat carrefour tu. Usya perempuan dari jauh adalah hobi kitorang. Haha.
One day, ali ni dtg kedai aku nak online facebook. Dia punya la happy tersenyum senyum sambil taip. Aku pun rasa pelik la. Bila aku pergi dekat dia, then baru aku perasaan. DIA ONLINE GUNA FACEBOOK AKU OII ! Aku lupa nak logout -.- aku pun terus check la apa yg dia buat kat facebook aku, then tiba tiba aku sakit hati bila aku nampak dia hantar mesej "I love you" kat someone. Tau siapa ? Fiqa lerr. Aku terus tak tau nak buat apa dah. Punya la sakit hati aku terus tumbuk ali tu kat bisep dia.
Malam tu, perkara yang aku paling tak sangka berlaku. Aku nampak fiqa online dan dia dah baca mesej yg ali hantar tu guna fb aku. Then aku nampak dia typing.....typing...typing....nak tau apa dia cakap ? Stay tune for my next post. Hahaha :p cerita ni baru 20% . Still ada 80% cerita yg aku tak post lagi. Kalau korang nak aku teruskan cerita ni, follow dan comment kat bawah. Kang aku post panjang2 tapi takde siapa nk baca mmg cadbury la. Okay that all...see you when I see you. Bye bye.

No comments:

Post a Comment